Tuesday, May 23, 2006

尘埃落定

今天拿假,去了一趟金马仑,把事情处理清楚了,总算松了一口气.

校长和同事们都很客气...我只是买了槟城著名的馨香豆沙饼送他们吃...

结果他们回请了我丰富一餐,谢谢.

言谈中,校长还是觉得我辞职很可惜...呵呵,我只好陪笑不答.

心中很感激校长的关心,不过人各有志,更希望得到校长的祝福.

到今天...或者以后...后来的后来,还是有许多人问我同样的问题...

许多人无法理解...想不通为何我要放弃...舍得放弃...

待遇这么好...福利这么多...这么稳的铁饭碗,不觉得可惜吗?

是可惜呀,我从来没有说过不可惜.

只是我觉得...我的人生应该不是这样,我想尝试不一样的东西.

还是选择教书,是因为喜欢教育...喜欢小孩子和小大人.

我希望用比较实际的方式去教育孩子,而不是只有刻板的书本.

真的很懒惰再解释了...有时候随便答就是了...

可以不要再问我了吗? 答得好累噢.....

2 comments:

Anonymous said...

Reading out what u wrote... while listening to Tanya song. I have a deep feeling of "down". Don't know why, maybe because of song, or maybe because u really sacrifice something which is good to come to HC. Whatsover, what u said is correct, educate the youngters. Althought our school full of problem, but everyday seeing those "kuai" and "cute" students really enlighten ourselves, and proven that what we have choosen is 100& correct. All the best to u.... Song Jin

Anonymous said...

Listerning to what is within our heart, and doing it needing a lot of determination from ourself................well as long as we never give out i believe we should enjoy the best ever harvest later in our life.......wish u a happy and wonderfull life.